به مناسبت تولد پیتر اشمایکل؛ وایکینگی که جزیره را درنوردید!
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنیدبا تسکر از سایت ورزش3.
بازدید : 158
نویسنده : m.k.sh

شاید وقتی که در ترکیب اولین تیمش گلادساکس هرو بازی می کرد، در رویاهایش خود را مردی می دید که دروازه های حریفان را یکی پس از دیگری فرو می ریزد، اما تقدیر چنین بود که به جای بازی در نوک خط حمله وظیفه حفاظت از دروازه را روی دوشش بیندازند.

در حالی که در رده نوجوانان بازی می کرد، به عنوان مهاجم به میدان می رفت. در تمرینات تیمش وقتی به هوا بلند می شد تا ضربه سر بزند، حتما بازیکنی را مصدوم می کرد. در میانه میدان هم بازی کرد و بازهم بازیکنان تیمش را مصدوم می کرد!
در آخر مربی اش برای او پست دروازه بانی را انتخاب کرد، چرا که اعتقاد داشت تنها پستی است که اشمایکل جوان به هیچ کس نمی تواند صدمه بزند!

پیتر اشمایکل

پیتر جوان در سال 1987 به بروندبی پیوست؛ او برای مطرح شدن در بالاترین سطوح فوتبال باشگاهی جهان 4 سال زمان می خواست.

1991 پیراهن منچستریونایتد را بر تن کرد. تیمی که تحت هدایت الکس فرگوسن آماده می شد تا با شروع سال 92 و آغاز دوره جدید لیگ برتر انگلیس، همه افتخارات را درو کند.

پیتر اشمایکل

پیتر اشمایکل در سال 1992 به همراه تیم ملی دانمارک قهرمان جام ملت های اروپا شد. تیمی که به جای یوگسلاوی وارد مسابقات شد و در نهایت توانست جام قهرمانی را از آن خود کند.

5 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، 3 قهرمانی در جام حذفی انگلیس، 4 جام خیریه و یک سوپر کاپ اروپا، افتخاراتی است که اشمایکل با منچستریونایتد به آن دست یافته است.
اما شاید شیرین ترین قهرمانی مرد موبور دانمارکی با شیاطین سرخ، شکست بایرن مونیخ در نیوکمپ و فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 1999 باشد.

پیتر اشمایکل

اشمایکل کبیر برای منچستریونایتد 292 بازی انجام داد و به همراه بزرگانی چون بکهام، گیگز، اسکولز و روی کین، یکی از بهترین باشگاه های تاریخ را تشکیل دادند.
وی 8 سال در الدترافورد بود و در سال 99، به اسپورتینگ پیوست. با 55 بازی در سال 2001 اسپورتینگ را ترک کرد و بار دیگر به لیگ برتر بازگشت؛ این بار استون ویلا را برگزید. یک فصل بازی برای استون ویلا و  متعاقب آن یک فصل حضور در منچسترسیتی و انجام 29 بازی برای هریک از دو تیم، اشمایکل را به پایان راه نزدیک کرد.

پیتر اشمایکل

راهی که در حال حاضر، کاسپر اشمایکل، پسرش آن را ادامه می دهد. پیتر اشمایکل با انجام 129 بازی ملی برای دانمارک یکی از اسطوره های فوتبال این کشور اسکاندیناویایی است.
27 آبان، سالروز تولدی وایکینگی است که جزیره سبز بریتانیا را درنوردید و همه افتخارات را مال خود کرد.

 

پیتر اشمایکل

پیتر اشمایکل

پیتر اشمایکل

پیتر اشمایکل



:: موضوعات مرتبط: فوتبال , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: